Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 17 aprilie 2012

pasca cu aluat dospit si branza dulce




mama ne-a facut anul acesta pasca,cu aluat dopsit si branza dulce din romania.

aluat:
-500g faina
-3 galbenusuri
-250ml lapte
-200g unt
-1 plic drojdie granulata
-125g zahar
-coaja rasa de lamaie
-sare cat luam intre 3 degete

umplutura:
-3 albusuri
-1 ou
-250g zahar
-1 kg branza dulce
-2 linguri gris
-50g unt

pentru aluat mama a dizolvat drojdia in laptele caldut amestecat cu zaharul si a lasat-o vreo 5 min.a facut o adancitura in mijlocul fainii in care a pus galbenusurile,untul topit si racorit si amestecul de lapte.a framantat si a lasat aluatul la dospit vreo 25min.

puteti pregati aluatul si la masina de paine sau la robot,daca nu aveti chef de framantat cu mana.

se imparte aluatul in 2 parti: 2/3 se intinde in forma(am folosit una de tarta de 30cm) unsa cu unt si pudrata cu pesmet si se ridica usor si pe margini.se toarna umplutura de branza deasupra(adica albusurile batute spuma cu zaharul se amesteca cu branza,galbenusul,grisul si untul).restul aluatului se intinde in 3 fasii din care se impleteste o coarda si se pune in jurul umpluturii:

se coace o ora la 170 grade,acoperind-o spre final.se scoate din cuptor si se unge cu 1-2 lingurite gem de caise fierbinte pentru a avea luciu.
se lasa sa se raceasca complet inainte de afi taiata.

am reusit o singura fotografie si apoi am savurat-o impreuna cu prieteni dragi.


.

4 comentarii:

Antonina spunea...

Hristos a inviat!!

Anul asta n-am mai pregatit pasca :( Totul a fost pe fuga ;)

gratioasa spunea...

Eu am pregatit pasca fara aluat (reteta ta) si n-as mai schimba-o pe nimic! Chiar ma pregatesc sa repet experienta! :)
Multumesc mult!

mihaela spunea...

adevarat a inviat!
daca nu era mama sigur ma sustrageam si eu de la framantatul aluatului de pascuta!

mihaela spunea...

gratioasa ma bucur enorm sa citesc ca retetele au fost incercate si chiar v-au placut.

anul acesta am ales pasca cu aluat dospit ca mama a fost sef in bucatarie,eu doar ajutor de bucatar :))