Despre mine

sotie si mamica fluturasului Matei

Postări populare

aici poti cauta printre retetele de pe blog


Schnäppchen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 6 aprilie 2012

cozonaci cu iaurt si mac-repetitie pentru Sarbatorile Pascale







aluat:
-900g faina
- 2-3 oua
-500g iaurt simplu
-300g zahar
-150ml ulei
-50g drojdie proaspata
-o priza sare
-coaja de lamaie

umplutura:
-350g mac macinat
-200g zahar
-200ml smantana de frisca
-1 ou



aluatul l-am framantat la masina de paine ,la prg de aluat.l-a impatit apoi in 3 bucati si fiecare a fost altfel impletita:
pentru umplutura mama a amestecat macul macinat cu zaharulsmantana de frisca si oul usor batut.

prima parte mama a impartit-o in 10 bucati mici si pe fiecare a pus cate o lingura de umplutura:

a strans aluatul si a format galuscute

pe care le-a pus una langa alta in tava de chec pregatita cu hartie de copt:


cu a doua parte am procedat altfel:mama a impartit aluatul in 3 bucati din care a intins dreptunghiuri,a pus umplutura si visine :

le-a rulat pe toate 3 si le-a pus in tava de chec,2 la baza si 1 deasupra:

ultima bucata am intis-o,uns-o cu restul de umplutura si am facut un rotocol pe care l-am pus in tava unsa si pudrata cu faina.

se lasa aluatul la dospit 1h,unge cu galbenus + smantana si am presarat deasupra krokant!


se coc la 185 grade vreo ora,apoi se scot si se lasa sa se raceasca:



se taie rece.se pastreaza cateva zile proaspat pufos invelit in folie alimentara:



Spor la treaba!!!!!



.

22 de comentarii:

Kyra spunea...

Felicitari mamei. Pare delicios.

DiaMar bucataria galbena spunea...

Modelul din formele lungi le-am facut si eu anul trecut,dar cu aluat cu smantana.Cred ca si cu iaurt este foarte,foarte bun aluatul.Oricum,cozonacii tai mi-au facut pofta.Pup!

Ioana V. spunea...

arata ff bine!!!

Roxana spunea...

O idee excelenta de asezat aluatul in tava! Nu m-as fi gandit nici intr-o mie de ani! Multumesc! :)

Georgiana spunea...

Cum ai făcut umplutura?

mihaela spunea...

georgiana am amestecat macul macinat cu zaharul,oul si smantana de frisca.nimic fiert de data aceasta.

mihaela spunea...

roxana ma bucur ca iti place.a fost ideea mamei.

mihaela spunea...

multumesc alinutzika!pupici voinicului!!!

mihaela spunea...

Dia nu stiu reteta cu smnatana dar voi arunca un ochi la tine pe blog.sigur e delicios si in varianta ta! te pup

mihaela spunea...

multumim Kyra!

Fab Chef spunea...

Arata minunat!

Anonim spunea...

Ce frumosi sint si cu asa umplutura trebuie sa fie tare buni.Elena

Georgiana spunea...

Mulțumesc pt. răspuns! Macul este umplutura mea favorită pt. cozonaci și mi se pare înteresantă combinația cu smântănă pt. frișcă, sigur o să încerc și eu cândva, la fel și modul de așezare în tavă. Dacă asta a fost doar o repetiție pt. Paște, îmi imaginez cât de ocupată vei fi săptămâna următoare, așa că îți urez să ai spor la treabă!

mihaela spunea...

multumesc Chef!

mihaela spunea...

elena macul e umplutura noastra preferata!

mihaela spunea...

georgiana de pasti va gati mama pentru noi si sigur ne va rasfata cu o gramada de bunatati!

monika spunea...

foarte aspectos si gustos...dar cata drojdie se pune la aluat????

mihaela spunea...

monika scuze ca nu am scris...graba asta!!!
am corectat acum in mesaj.o zi frumoasa iti doresc!

Diana spunea...

super cozonaci! felicitari Mihaela!

O femeie spunea...

superb arata. Felicit munca, aprecieri si faptului ca ai pus poze intermediare, cu impachetat/asezat, cat si timpii, modul de organizare, etc. Toate astea sunt importante, mai ales pt o pers. ce nu le stie sigur.

mihaela spunea...

multumesc pentru aprecieri arakelian!

mihaela spunea...

multumesc diana,te pup!